ای کاش

سلام

امروز بازم می خوام که ادامه مطلب صبر رو بنویسم ولی مثل اینکه اصلا کسی مشتاق نبوده تا الان.اگر بخونید به دردتون می خوره.

می تونید نظر بدید که درمورد چی بنویسم.

منتظر نظرات قشنگتون هستم.

وقتی بی صبر و ناشکیبا می شوید چه احساسی دارید؟

  • خشمگین و عصبانی
  • آشفته و پریشان
  • نادیده انگاشته شده
  • بی میل
  • فراموش شده
  • مضطرب
  • گمراه
  • عصبی
  • دستپاچه و ناآرام
  • بداخلاق
  • قبول مسئولیت بیش از حد

برخی باورهای افراد کم صبر و ناشکیبا

- باید بتوانم اینکار را سریعتر و بهتر از آنچه در توانم است انجام دهم.

- دیگران باید همان بار اول من را درک کنند و نیازی به تکرار حرفهایم نباشد.

- چرا تغییر و رشد یافتن اینقدر کند پیش می رود؟

- خیلی کارها دارم که باید انجام دهم، و نمی رسم همه ی آنها را انجام دهم.

- کسی نمی تواند به من برای تغییرم کمک کند. من غیر قابل تغییر هستم.

- برای انجام کارها همیشه یک راه درست و یک راه غلط وجود دارد، چرا همه ی کسانی که در مسیر من قرار می گیرند راه غلط را انتخاب می کنند؟

- چرا بقیه نمی توانند سریعتر از این تغییر کنند؟

- همه ی آدم ها باید به اندازه ی من برای تغییر و رشد شور و اشتیاق داشته باشند.

- اگر من می توانم تغییر کنم، همه هم باید بتوانند.

- وقتی هنوز نتوانسته ام به هدفم برسم، مهم نیست هرچقدر هم که جلو آمده و پیشرفت کرده باشم.

- هیچوقت نمی توانم چیزهایی مثل رژیم، مشاوره، درمان فیزیکی، درمان آلرژی، و ارتودنسی را تحمل کنم چون خیلی طول می کشد تا به نتیجه برسم.

- من سعی می کنم تغییر کنم، اما تو باز به عادت های قدیمیت برمی گردی، این یعنی به اندازه ی من تلاش نمی کنی.

- هر وقت شکست می خورم از خودم عصبانی می شوم که چرا اینقدر رشد و تغییرم کند پیش می رود.

- تحمل ندارم که چیزی از نظم عادی خود خارج شود. این بی نظمی ها من را عصبی و ناراحت می کند.

- چون من باید آدم کاملی باشم، تو هم باید آدم کاملی باشی. اگر اینطور نیست به این خاطر است که خودمان تلاش نمی کنیم.

- می دانم که هیچوقت نمی توانم به اهدافم برای رشد و تغییر دست پیدا کنم، پس ارزش ندارد حتی شروع بکنم.

 

روزهایتان را با چه می گذرانید؟

سلام به همه عزیزان امروز اگر وسط مطالبی که در مورد صبر ارازیت گذاشتم به خاطر این بوده که تا اینجا یه نتیجه هم از نوشته ها بگیریم.

می خوام ببینم شما دوستان روز خودتون رو با چی شروع می کنید؟

با چی تمومش می کنید؟

وسط روز چکار می کنید؟

اصلا ببینم چقدر هممون گناه می کنیم؟

بعضی وقتا اینقدر گناه می کنیم که شمارش از دستمون می ره.اگر یه مدار در حرفام تأمل کنید و به رفتارهای روزانه خودتون متوجه می شید عامل بیشتر اونا بی حوصلگی بوده.

مثلا:

مامان صدا می زنه:آب خانومی بیا ظرفا رو بشور منم می گم مامان حوصله ندارم.همین خودش یه گناه .حتما می گید چرا؟جواب:برای اینکه قران می گه به پدر و مادر نباید حتی (اف )هم بگیم.

حالا از تمام دوستان که این پست من رو می خونن می خوام که به سوالاتی که در بالا رسیدم جواب دن.

ممنون از لطف شما؟

 

سلام هم وطن

صبح همطون به خیر دوستان خوبم امیدوارم که از مطالبی که می نویسم پند بگیرید.خواهش می کنم که با دقت بخونید.

باور داشته باشید که توی خیلی از مراحل زندگی بدردتون می خوره.

واکنش افراد به بی صبری دیگران

وقتی شما درمورد خود و سرعت رشدتان بی صبر و ناشکیبا باشید، دیگران ممکن است...:

- پیشرفت کنونیتان را برایتان یادآور شوند.

- تلاش کنند تا توجه بیشتر شما را به دستاوردهای مثبتتان جلب کنند.

- به شما کمک کنند تا اهدافتان را با واقعگرایی بیشتر تنظیم کنید.

- به شما یادآور شوند که شما هم انسان هستید و مثل بقیه ی انسانها می توانید اشتباه کنید و شکست بخورید.

- از اینکه اینقدر به خودتان سخت می گیرید عصبانی شوند.

- چون همیشه آنها را پس می زنید، از تلاش برای حمایت و کمک به شما دلسرد شوند.

- از منفی بافی و ناامیدی شما گیج شوند چون خودشان از پیشرفتی که تاکنون داشته اید  دلگرم شده اند.

- از شما رو برگردانند چون منفی بافی و ناامیدی شما، در روند رشد فردی انها تاثیر منفی میگذارد.

وقتی شما درمورد دیگران و سرعت رشد و پیشرفتشان ناشکیبا باشید، آنها ممکن است...:

- به شما یادآور شوند که پیشرفت هایی انجام داده اند و سعیشان را میکنند.

- روی قدم های مثبتی که در راه تغییر و تحول برداشته اند متمرکز می شوند.

- اهداف کوتاه مدت و واقعگرایانه ی خود را که در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود برای رشد و ترقی به شما نشان خواهند داد.

- به شما یادآور شوند که آنها هم انسان هستند و می توانند مثل همه ی انسانهای دیگر مرتکب خطا و شکست شوند.

- از اینکه اینقدر به آنها سخت می گیرید از دستتان عصبانی شده و دست از تلاش برمی دارند.

- به خاطر عدم حمایت و کمک شما، دلسرد و ناامید می شوند.

- شما را به خاطر منفی بافی ها، سختگیری ها و عیب و ایرادهایی که از آنها میگیرید و با اینکارها جرات و جسارت برخورد با مشکلات را از انها سلب می کنید، پس می زنند.  

- به خاطر کمک نکردن، حمایت نکردن، درک نکردن، و احترام نگذاشتن به شدت با ما برخورد خواهند کرد.

دوستان عزیز همه شما رو به خداوند منان می سپارم.

یا حق