تست عشق

عشق هم بالاخره اتفاقی است که به قول شاعر، خواه ناخواه رخ می‌دهد. برای خیلی از روان‌شناس‌ها مطالعه این پدیده جالب است. بعضی‌ها مانند استرنبرگ حتی نظریه‌ای علمی ‌درباره عشق دارند. استرنبرگ معتقد است که یک عشق کامل سه جنبه دارد. اولین جنبه، وفاداری به معشوق است، دومی، ‌احساس صمیمیت نسبت به او و سومی، ‌داشتن میل جن//سی به معشوق است. به نظر استرنبرگ، هر کدام از اینها که وجود نداشته باشد، یک جای کار دارد می‌لنگد. پرسشنامه زیر خیلی به جزییات عشق کاری ندارد و می‌خواهد به طور کلی بگوید که آیا شما عاشق هستید یا نه؟ این تست در دانشگاه نورس ایسترن بوستون تهیه شده است و خوب، معلوم است که بیشتر برای دانشجوها کاربرد دارد.

چگونه از این تست استفاده کنیم؟

 

عبارات زیر را بخوانید. معشوق‌تان را تصور کنید و نام معشوق‌تان را به جای کلمه او بگذارید. حالا اگر با هر عبارت به طورکامل موافق بودید، عدد 7، اگر نسبتا موافق بودید، عدد 6 ، اگر کمی‌ موافق بودید عدد 5، اگر عبارت را هم درست می‌دانستید و هم غلط (یعنی در مورد نظرتان مطمئن نبودید)، عدد 4، اگر با آن کمی ‌مخالف بودید، عدد 3، اگر نسبتا مخالف بودید، عدد 2 و اگر به‌طور کامل مخالف بودید عدد 1 را جلو عبارت بنویسید.

 

1) برای رسیدن به او خیلی عجله دارم ؟

 

2) او را خیلی جذاب می‌دانم ؟

 

3) او نسبت به بیشتر مردم، عیب‌های کمتری دارد ؟

 

4) برای او هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهم ؟

 

5) به نظر من، او خیلی دلربا است ؟

 

6) دوست دارم احساساتم را با او در میان بگذارم ؟

 

7) وقتی با هم کاری را انجام می‌دهیم، کار برایم خیلی خوشایند است ؟

 

8) دوست دارم که او حتما مال من باشد ؟

 

9) اگر اتفاقی برای او بیفتد؛ خیلی ناراحت می‌شوم ؟

 

10) خیلی وقت‌ها به او فکر می‌کنم ؟

 

11) خیلی مهم است که او به من علاقه داشته باشد ؟

 

12) وقتی با او هستم، کاملا خوشحالم ؟

 

13) برایم دشوار است که برای مدتی طولانی از او دور باشم ؟

 

14) خیلی به او علاقه دارم ؟

 

 

راهنمای نمره‌گذاری:

 

حالا عددهایی را که جلوی هر عبارت گذاشته‌اید، با هم جمع بزنید.

 

• شمایی که بالای 89 نمره آورده‌اید، وضع‌تان خراب است. شما بدجوری عاشق شده‌اید و اگر صادقانه به پرسش‌ها پاسخ داده‌اید، در عشق‌تان هیچ شکی نمی‌توان کرد.

 

• اگر نمره‌تان حول و حوش 78 تا 88 می‌چرخد، شما هم به احتمال خیلی زیاد عاشق هستید و چیزی نمانده است که در بالای قله عشق بایستید.

 

• اما اگر نمره‌تان بین 68 تا 77 باشد، احتمال کمتری وجود دارد که عاشق باشید. اما شما هم به هر حال عاشق‌اید.

 

• کسانی که از 68 پایین‌تر آورده‌اند، بهتر است که خودشان را گول نزنند. به احتمال زیاد چندان عاشق نیستند.

 

• کسانی که از 58 پایین‌ترند، به‌ هیچ‌وجه عاشق نیستند. این گروه بهتر است پیشه دیگری برای خودشان دست و پا کنند و یا اسم احساسات رقیق‌شان را نگذارند عشق!


این تستم از خودتون بگیرین بد نیست 
                                                                                       

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد